Potencjalny klient? Jak zmienić go w stałego klienta?
Potencjalny klient, czyli osoba, która już zainteresowała się daną firmą, jej produktem, czy usługą często określany jest mianem leadu sprzedażowego. Budując listę potencjalnych klientów, która czasem może stać się kluczem do późniejszej sprzedaży, potrzebujesz leady. Jak je pozyskiwać i jak zwiększyć przy tym realną sprzedaż?
Techniki pozyskiwania leadów sprzedażowych głównie oparte są na e-mailu. Potencjalny klient zapisuje się do listy mailingowej, poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej, wpisuje swój adres e-mail, a później otrzymuje na swoją skrzynkę aktualną ofertę firmy.
Kolejnym sposobem na pozyskanie leadów mogą być ankiety online. Wystarczy aby konsument wypełnił daną ankietę, swoimi preferencjami. Otrzymane w ten sposób informacje dają sygnał reklamodawcom, czym faktycznie dana osoba będzie zainteresowana i jaką w takim razie ofertę przesłać, aby zwiększyć szansę na dokonanie transakcji sprzedaży. Ważne jest przy takich ankietach, by ankieter, potencjalny klient wyraził zgodę na przesłanie do niego później takiej oferty. Inaczej może być to uznane za spam.
Ciekawym pomysłem na pozyskanie leadów może okazać się, umieszczenie na swoim portalu, darmowego e-booka do pobrania, analizy lub jakiegoś raportu. Darmowego, ale oczywiście w zamian za podanie adresu e-mail.
Sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest wiele. Najlepiej nie ograniczać się tylko do jednego i indywidualnie sprawdzić która technika sprawdza się akurat w danej dziedzinie najlepiej.
Najnowsze komentarze