Sprytna sztuka reklamy
Reklama była, jest i… Będzie. Zapewne będzie się zmieniała, tak, jak zmieniała się do dziś. I ewoluowała. Korzystała z coraz to nowszych technologii, operowała nowymi narzędziami – lecz jednak z nami, zostanie. Tak, jak przetrwają specjaliści od reklamy.
Nie da się nie zauważyć, że dzisiejsze kampanie reklamowe wyraźnie różnią się od tych, jak kampanie reklamowe wyglądały w przeszłości. Nie tylko dlatego, że często są na większą (znacznie większą – ogromną!) skalę.
Są tez przede wszystkim znacznie bardziej wyrafinowane. I w pewnym sensie… Podstępne. Sięgają bowiem coraz odważniej po mechanizmy manipulacji sztuczki psychologiczne. Sięgają do naszych najskrytszych i najpierwotniejszych potrzeb. Z jednej strony działają obrazami, kształtami, kolorami – z drugiej działają na wszelkie inne zmysły, jak węch czy słuch. Bardzo często też… Straszą. Bo lęk, to bardzo skuteczne pole działanie reklamy. Niestety niezbyt t uczciwe. W samoobronie jednak – czy obronie naszych bliskich jesteśmy gotowi na wiele – wręcz na wszytko. Sięgniemy po każdy produkt, który nam pomoże. I wydać każde pieniądze.
Najnowsze komentarze